سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

 گزیده ای از سخنان رهبری (2): نقش مردم در بیداری اسلامی

نقش مردم در بیداری اسلامی مهم­ترین حضور واقعی و عمومی مردم در میدان عمل و صحنه­ی مبارزه است. مبارزه­ای که نه تنها با دل و خواست و ایمان، بلکه علاوه بر آن با جسم خویش در راه آن قدم نهاده­اند. در این­جا این مردم هستند که شعارها را می­سازند، حرف­ها را معین می­کنند، دشمن را شناسایی، معرفی و تعقیب می­کنند. آنان آینده­ی مطلوبشان را به اجمال ترسیم می­کنند و در نتیجه به خواص سازش­کار و آلوده اجازه­ نمی­دهند که منحرف شده، با دشمن سازش کنند و مسیر انقلاب­شان را منحرف سازند. وقتی مردم با خواص خود چنین هستند به طریق اولی به عوامل نفوذی دشمن هم اجازه­ی چنین کاری را نمی­دهند. مردم و نخبگان مردمی و نیز کسانی که از مردم برآمده­اند، خود صاحب این انقلاب­ها و متعهد به حراست از آن و ترسیم کننده­ی مسیر آینده و رو  به تکامل آن می­باشند و در آینده هم همین­گونه خواهند بود. (انشاء الله) 

اشاره: این قسمت از گفتار رهبری حاوی مطالب و پیام­های ذیل است:

1)    این خیزش و انگیزه­های نهفته در آن مربوط به حزب یا گروه خاصی نیست که بخواهد با زد و بندهای سیاسی، گذر زمان و یا حذف شخصیت­های اصلی حزب رو به سردی و اضمحلال رود؛ بلکه این انقلاب بلکه این انقلاب کاملا مردمی بوده و برخواسته از مطالبات دیرینه­ و عمیق آن­ها می­باشد.

2)    وقتی که صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند، خودشان هم باید متوجه آفت­های انقلاب بوده و با چشمانی باز از انقلابشان دفاع کنند.   

3)     ترسیم مطلوب مردم در آینده در واقع همان ترسیم افق انقلاب در راستای عزت اسلام ناب محمدی و دوری از پذیرش هرگونه ذلت و خواری می­باشد. وقتی ملتی چنین افق و معیاری را برای خود ترسیم نمود به راحتی می­تواند با تشخیص دوست از دشمن، مسیر خود را به پیش برد و با کنار گذاردن الگوهای غربی، به چیز دیگری جز اجرای آیین ناب محمدی رضایت ندهد.  





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 91/6/22 ::: ساعت 11:26 صبح :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر