سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی مؤمن که در جستجوی دانش از خانه اش بیرون شد و جز آمرزیده بازنگشت [امام علی علیه السلام]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

گزیده ای از سخنان رهبری (6): توصیه­هایی بر اساس تجربیات عینی

هر چند شرایط ملت­ها با یکدیگر مساوی نیست، اما این مطلب بدان معنا نیست که نتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

1)     با توکل به خداوند و اعتماد و حسن‌ ظن به وعده‌های مؤکد نصرت الهی در قرآن کریم و به کارگیری خرد و عزم و شجاعت، می­توان بر همه‌ی این موانع فائق آمد و پیروزمندانه از آن­ها عبور کرد.

2)     خود را همواره در میدان بدانید. خداوند را حاضر و یاور خود ببینید و در پیروزی­ها دچار غرور و غفلت نشوید.

3)     همواره اصول و شعارهای انقلاب خود را بازخوانی کرده و آن­ها را با مبانی ارزشمند اسلام تطبیق دهید. استقلال، آزادی، عدالت­خواهی، تسلیم نشدن در برابر استبداد و استعمار، نفی تبعیض­های قومی، نژادی و مذهبی و نفی صریح صهیونیزم از ارکان نهضت­های امروز کشورهای اسلامی است که برگرفته از اسلام و قرآن است.  

4)     هرگز به امریکا و ناتو و به رژیمهای جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین شما را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنید. به آن­ها سوء ظن داشته باشید و لبخند آن­ها را باور نکنید؛ پشت این لبخندها و وعده‌ها، توطئه و خیانت نهفته است. راه‌حل خود را خود با بهره‌گیری از سرچشمه‌ی فیاض اسلام به دست آورید و نسخه‌های بیگانه را به خودشان پس دهید.

5)   آزادی فلسطین از چنگال درنده‌ی صهیونیستها نیز هدفی بزرگ است. کشورهای بالکان و قفقاز و آسیای غربی پس از هشتاد سال از چنگال شوروی سابق نجات یافتند؛ چرا فلسطین مظلوم نتواند پس از هفتاد سال از اسارت صهیونیستهای ظالم نجات یابد؟

 کلام آخر: سخن از بیداری اسلامی، سخن از یک مفهوم نامشخص و مبهم و قابل تأویل و تفسیر نیست؛ سخن از یک واقعیت خارجی مشهود و محسوس است که فضا را انباشته و قیام­ها و انقلاب­های بزرگی را پدید آورده و مهره‌های خطرناکی از جبهه‌ی دشمن را ساقط کرده و از صحنه بیرون رانده است. . با این­حال، صحنه هم­چنان سیّال و نیازمند شکل دادن و به سرانجام رساندن است. انشاء الله.  





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 91/6/23 ::: ساعت 10:4 صبح :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر