سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

 گزیده ای از سخنان رهبری (5): آسیب­های انقلاب و لزوم آگاهی از آن

مقام معظم رهبری با بیانی شیوا آسیب­های این انقلاب را به دو قسم تقسیم می­کنند. آسیب­هایی که ریشه در درون ما و ضعف­های درونی ما دارند و آسیب­هایی که از سوی دشمن خارجی بر ملت­ها تحمیل می­شوند.  

دسته­ی دوم آسیب­ها (عوامل بیرونی)

آسیب­های دسته‌ی دوم را غالباً ملت­های این منطقه در حوادث گوناگون آزموده‌اند، نخستین آسیب، بر روی کار آوردن عناصری است که خود را متعهد به آمریکا و غرب می­دانند. غرب می­کوشد پس ‌از سقوط مهره‌های وابسته‌، اصل سیستم و اهرم­های اصلی قدرت را حفظ کند و سر دیگری را بر روی این بدن بگذارد و بدین وسیله سلطه‌ی خود را همچنان ادامه دهد. معنای این کار، معنای هدر رفتن همه‌ی تلاش­ها و مجاهدت­ها است. در این مرحله اگر با مقاومت و هشیاری مردم مواجه شوند، می‌کوشند تا بدیل‌های انحرافی گوناگونی را در پیش پای نهضت و مردم بگذارند.

این سناریو می­تواند پیشنهاد مدل­های حکومتی و قانون اساسی‌ها‌یی باشد که کشورهای اسلامی را بار دیگر در دام وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به غرب بیفکند،‌ و می­تواند نفوذ میان انقلابیون و تقویت مالی و رسانه‌­ای یک جریانِ نامطمئن و به حاشیه راندن جریان­های اصیل در انقلاب باشد. این نیز به معنی بازگرداندن سلطه‌‌ی غرب و تثبیت مدل­های نوسازی شده‌ی غربی و بیگانه از اصول انقلاب و در نهایت، تسلط بر اوضاع است. اگر این تاکتیک نیز به نتیجه نرسد، تجربه‌ها به ما می­گوید که بعد از آن روش­هایی چون هرج و مرج و تروریزم و جنگ داخلی میان پیروان ادیان یا قومیت­­ها یا قبایل و احزاب و یا حتی میان ملت­ها و دولت­های همسایه، و همراه با آن، حصر اقتصادی و تحریم و بلوکه کردن سرمایه‌های ملی و نیز هجوم همه جانبه‌ی تبلیغاتی و رسانه‌ای را در پیش خواهند گرفت. مقصود آنان از این همه، خسته و نومید کردن مردم و مرددّ و پشیمان کردن مبارزان است. که می­دانند در این صورت، شکست دادن انقلاب، ممکن و آسان خواهد شد. ترور نخبگان صالح و مؤثّر یا بدنام کردن برخی از آنان و از سوئی خریدن کسانی از سست عنصران، نیز در شمار روش­های متداول قدرت­های غربی و مدعیان تمدن و اخلاق است.

اشاره: حضرت آقا در بیان آسیب­های بیرونی نیز به موارد عینی و دقیقی اشاره می­فرمایند. مواردی که انقلاب اسلامی ایران به  عینه شاهد بوده و در راه نورانی خود آن­ها را پشت سر گذاشته و می­گذارد.

1)    تلاش غرب برای روی کار آوردن عناصر وابسته و غرب­گرا.

2)    تحمیل قانون اساسی یا مدل­های حکومتی خاصی به انقلاب که موجب تأمین منافع غرب و افتادن دوباره­ی مردم در دام وابستگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به غرب باشد.

3)    تقویت مالی و رسانه­ای یک جریان نامطمئن و به حاشیه راندن جریان­های اصیل انقلاب.

4)    توسل به خشونت و ترور از طریق به راه انداختن جنگ­ و درگیری در میان گروه­های داخلی و یا حتی از طرف برخی همسایه­های خارجی.

5)    ترور جسمی یا شخصیتی نخبگان مؤثر و تقویت نخبگان ضعیف و سست عنصر.  





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 91/6/22 ::: ساعت 11:29 صبح :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر