سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

 گزیده ای از سخنان رهبری (3): خطرهای انقلاب و چاره­جویی صحیح

مقام معظم رهبری می­فرمایند: هر چند که در این راه خطرهایی هست، اما می­توان با تدبیر لازم از آن مصون ماند. توجه به خطر هرگز نباید موجب هراس ملت­ها باشد. بلکه باید بگذارند دشمنانشان از آن­ها بترسند. بدانید که: «إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفا؛ (و از آن­ها نهراسید!) زیرا که نقشه­ی شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است.» باید نسبت به خطر آگاهی داشت تا در مواجهه با آن حیرت و تردیدی پیش نیاید، و علاوه بر آن چاره­ی صحیحی هم برای آن جستجو کرد. ما بعد از انقلاب اسلامی به این خطرها روبرو شدیم و آن­ها را شناختیم و تجربه نمودیم و به خواست خداوند و رهبری امام خمینی (رحمه­الله) و بصیرت و فداکاری مردم از آن­ها به سلامت عبور کردیم. البته دشمن کماکان دست از توطئه­های خود برنداشته، همان­گونه که ملت ما هم در عزم خود خللی نمی­بیند. 

اشاره: ایشان در این قسمت به چند نکته اشاره می­فرمایند:

1)    ملت­های اسلامی برای رسیدن به حریّت و آزادی باید از تونل سختی­ها عبور کنند و از ورود به آن هیچ هراسی به دل راه ندهند.

2)    کسانی که در این راه استقامت  می­ورزند مشمول وعده­ی الهی قرار گرفته و خداوند رعب و وحشت را در دل دشمنانشان قرار خواهد داد.

3)    «تدبیر»، «آینده­نگری» و «قدرت پیش­بینی عملکرد دشمن»، راه­کاری عملی در مواجهه با مشکلات فرا روی این انقلاب است.

4)    مطالعه­ی تاریخ انقلاب اسلامی و توجه به رمز موفقیت مردم ایران الگوی بسیار مناسبی برای ادامه­ی حرکت این انقلاب­ها می­باشد. «تکیه به الطاف الهی»، «وجود رهبری خردمند» و نیز «بصیرت و فداکاری مردم»، مهمترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.   





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 91/6/22 ::: ساعت 11:27 صبح :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر